Osmangazi'ye dev bütçeli AB projesi onayı

Proje ile ilgili detaylı açıklamalarda bulunan Ermetal Teknolojik Eğitimler Vakfı (ERTEV) İcra Kurulu Başkanı Fahrettin Gülener, " Development of STEAM-Oriented kits for better transition to Eco-Smart Schools projemiz ile Erasmus+ KA201 alanında geliştirdiğimiz Erasmus+ Yenilik Geliştirme Programı projemiz Osmangazi MEM (OMEM)-ERTEV ortaklığında hazırlanmış ve proje başvurusu Fransa üzerinden yapılmıştır. Proje ortağı ülkeler Fransa, Danimarka, Finlandiya, İspanya, Yunanistan, Türkiye'dir. Proje ortaklarımız Lycée les Pannevelles Meslek Lisesi Fransa, Innovation Frontiers IKE Araştırma Merkezi Yunanistan, Osmangazi Milli Eğitim Müdürlüğü Türkiye, OLEMISEN BALANSSIA RY Araştırma Merkezi Finlandiya, ERTEV Türkiye, FabLab Nordvest Danimarka, PERMACULTURA CANTABRIA Sivil Toplum Kuruluşu İspanya'dan oluşuyor. Proje süresi 2 yıl olmakla birlikte 2020 ve 2022 yıllarını kapsıyor. Proje'nin hedef guruplarında Sanayi-Meslek Liseleri, Maker Atölyeleri, STEAM branş öğretmenleri yer almaktadır. Proje'nin toplam destek tutarı, 246 bin 645 Euro" dedi.

 

 

Hedef: Akıllı Okullar

 

Projenin hedef somut çıktıları arasında Eko-Akıllı Okullar Eylem Planı oluşturulması, Eko-Akıllı Okullara Adım Adım Geçiş Sürecinde Teorik Müfredat oluşturulması, Eko-Akıllı Okul Simülasyon Yazılımı geliştirilmesi, Gerçek Hayat Tabanlı İyi Örnekler Portalı oluşturulması, "Eko-Okulum ve Sürdürülebilir Kalkınma" e-Öğrenme Platformu oluşturulması gibi konu başlıklarının yer aldığını ifad eden İş Adamı ve ERTEV İcra Kurulu Başkanı Fahrettin Gülener, "kısa adı ECO-SMART (EKOLOJİK-AKILLI) olan Erasmus+ Okul Eğitimi projemiz  yenilik geliştirme ve politika üretme alanında yer almaktadır. Projemizin somut çıktılarından anlaşılacağı üzere simülasyonlar ve e-öğrenme portalları geliştirerek bütün okullarımızın kullanımına açılacaktır. Osmangazi İlçesindeki kurumlardaki eğitimcilerin mesleki ve STEM becerilerini geliştirmek projenin ana faaliyetidir. STEAM eğitim yaklaşımı; Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics (Fen Bilimleri, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) alanlarını kapsayan disiplinler arası bir öğrenim yaklaşımıdır. Bu eğitim, alanların birbirleri ile bağlantılı olarak öğrenciye kazandırılmasını amaçlar. Bir başka deyişle STEAM, teorik bilgiyi pratiğe dönüştüren bir köprü niteliğindedir. Proje kapsamında sağlayacağımız STEAM/Maker eğitmen eğitim programı ile farklı alanlarda görev yapan uygulayıcılara, Robotik Eğitimi, Arduino, 3 Boyutlu Tasarım ve Katmanlı Üretim Teknolojileri alanlarında ve içerik geliştirme konusunda teorik ve pratik boyutlarıyla bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak hedeflenmektedir" dedi.